söndag 6 april 2014

Glädjespridande sångerskor

En första bloggvecka börjar lida mot sitt slut. Jag vill avsluta med att "dela ut veckans turkosa hedersmedaljer". Denna vecka går medaljerna till fem glädjespridande sångerskor, som sprider glädje på djupet, mitt i andlighetens rum (för att låna Sonjas ord):

Sonja Aldén

 

Vilken gudabenådad sångerska. Tack Sonja för dina oerhört vackra toner och ett särskilt varmt tack för de sångtexterna som bjöd till eftertanke och dina personliga ord mellan sångerna.
Den sång jag uppskattade allra mest, och som jag önskar fler skulle lyssna till var, "I denna stund". Men berörde mest var den avslutande sången: "Blott en dag"



och Klara, Elsa, Hilda och Emma i sånggruppen Menta! 



Så oerhört fantastisk dagens musikgudstjänst var, med temat "Vem är Jesus?"
Ja, jag sa det personligen också och vill nu återigen bara säga ett VARMT TACK. En av de bästa gudstjänsterna jag varit på. Jag blev djupt gripen av sångerna ni valt, texterna, bilderna och era underbart ljuvliga stämmor som verkar skapta att att höra ihop. Jag är sååå glad att jag såg att ni skulle medverka på EFS-kyrkan idag. (Var nog ingen slump)

Fortsätt att sprida Guds kärlek och glädje! Fortsätt att lägga era talanger, gåvor och liv i Guds händer - Gud låter er bli till STOR glädje! Och hur stor - det kommer ni nog aldrig att förstå... Gud är så god!



HÄR kan ni lyssna på hela musikgudstjänsten (som tjejerna själva höll i).
Tyvärr är inte ljudkvaliteten den bästa...


(P.S. Om du väljer att lyssna och undrar varför det tjuter ibland och/eller är tyst är det bara för att tjejerna visade några bildspel och filmklipp, bl a från Passion of Christ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar