lördag 5 april 2014

Klädbytardag, blåbärsbullar och en massa turkost

Det känns som det är min dag idag:

Först blev det mammatid bland hundratals andra mammor (och några pappor)... på klädbytardag. Roligt att träffa en massa vänner och bekanta + köpa kläder för 5-20 kr/st.

Här är några av alla fynden till storasyster:

Klädbytardag = Bra dag

Just innan jag gick ropade hon: "Köp nåt turkost"... (sådan mor, sådan dotter *skratt*) Ett av plaggen åkte genast på... så snart jag kommit innanför dörren. Turkost, söt-katt-tryck och glittrigt. Tre i ett. Kan det bli bättre? ;-) Nä, inte om min dotter får välja i alla fall

 Turkos T-shirt
(dagens turkosa ting)

Förutom detta blev det några (turkosa?) kläder även till lillebror... Men när jag kom hem insåg jag att han verkligen inte behövde några fler byxor. Jaja, 5 kr/st... jag blev inte ruinerad.

Efter alla klädfynd blev det morotssoppa och hembakt bröd (som min man stått och gjort medan jag var borta). TACK!!! En supergod lunch tillsammans med några vänner och deras 4-månadersgrabb (som också passat på att gå på klädbytardag)

Nybakt bröd
(finns det nåt som luktar bättre än doften av nybakt bröd eller bullar?)

Lite efterrätt blev det också....

Blåbärsbullar


...och nu ligger tröjan i tvätthon, med både morots och blåbärsfläckar ;-) 




Ikväll blir det KONSERT! :-) Återkommer kanske med nån bild från den... (om man får ta kort, för det är ju inte säkert man får det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar