onsdag 9 april 2014

Turkosa vårgardiner och retrolampor

Nu är det vår i huset

 Turkosa våriga gardiner

Ner med vita gardiner och upp med turkosa! Visst blev det härligt färgglatt och fint. Underbart att hänga upp dessa våriga gardiner. Jag passade samtidigt på att "möblera om" bland mina lampor och lampskärmar och tog upp en charmig lampskärm från ett källarrum och gav den lite mer uppmärksamhet, genom att ställa den i vardagsrummet. Tycker jag blev en riktigt bra plats för den. Vissa skulle säkert tycka att denna lampskärm inte passar till en gul lampfot, men jag gillat´ :-)

Gul retrolampa med charmig skärm



Tyvärr finns ett sant fel med övre bilden... Ja, precis, jag saknar en passande lampskärm till lampfoten i fönstret. Nån som har ett tips på en skärm som skulle göra sig bra på den röda 70-talsfoten, tillsammans med de färgstarka gardinerna och golvlampan? Ska ju såklart inte va för dyr. Den gula golvlampan har kostat mig 100 kr. Bra pris :-) Den röda lampfoten har jag fått. Antar att jag får lägga ut mer än 100 kr... om jag inte ramlar över en fin lampskärm på ex PK second hand.

 

Röd retrolampa... utan en passande skärm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar