onsdag 16 april 2014

För stilrent hem för barnens pyssel?

Igår kom vi hem till Farmor och Farfar. Storasyster skuttade glatt in och överräckte denna söta gåva och
Farmor och Farfar blev såklart glada 

kyckling i krasse

... och snart gick de och hämtade apsnor (eh... tror det var så de kallade häftmassan för, har aldrig hört uttrycket) för att fästa fast den lilla kycklingen tillsammans med en rad kompisar på deras boasering

En av alla dessa små kycklingalster... Denna hade visst min svåger gjort.
Han visste nog inte riktigt vad en näbb skulle va bra för ;-)

Kycklingar på rad - kycklingparad

Jag tänkte när jag såg alla dessa kycklingar: "Ja, så kommer det snart se ut på vår spiselkrans". Jag får plocka undan de kurlörta ljusstakarna och dyl. och ställa dit barnens pysselalster (inte allt men mycket). Och det är väl precis som det bör vara - att som förälder med glädje säga: "ÅH, tack" och sen inte gömma undan gåvan. Jag tror nämligen att många menar sig ha det "för fint" i sina hem och att barnens alster inte anses "passa in". Jag hoppas inte att det är så, men tror nog tyvärr att det är sanningen. Jag vill inte ha ett sånt hem. 

Det skulle kännas väldigt taskigt och tråkigt om allt vad barnen gör bara göms undan. Jag tror att de blir glada av att man stolt visar upp det de gjort. Va tror ni?

Men, sen kan man ju såklart välja var och hur mycket man väljer att ha framme. Om min dotter skulle komma hem med en påskkärring som såg ut så här (se bilden nedan)... så skulle jag nog inte hänga den mitt ovanför köksbordet ;-)




Tror nog att den som hängt upp denna "påskkärring" gjort det med glimten i ögat och för att väcka reaktioner... Eller va tror ni? ;-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar