tisdag 1 april 2014

Vilket är ditt bästa aprilskämtsminne?

Image: © Nevit Dilmen found at Wikimedia commons

Ja... denna dag när man nog inte borde skriva något seriöst ;-)


Detta år blev det en ultraljudsbild på min facebookstatus. Reaktionerna var blandade, men bilden bjöd på ett eller annat leende. Några skrev grattis, andra smsade eller skickade ett litet meddelande: "Är det ett aprilskämt eller är det sant?" men de flesta reaktionerna var: "Jo... det vore nåt det...haha".
De som känner oss lite närmre vet ju att vi fick barn för bara  2,5 månad sen och att jag helammar... (+ vilken sorts humor jag har...). Men det är klart.. helt omöjligt hade det väl inte varit *ler*.
(TIPS: Om man verkligen väntar barn eller typ ska gifta sig eller nåt så ska man nog inte meddela det just denna dag *skratt*)
 Men nej, vi väntar inte tvillingar.. och inte en bebis till heller.

Det är svårt att komma på bra aprilskämt. Jag minns dock ett år då jag jobbade mitt i schtaan och min kollega skickade ut sms till alla våra ungdomar (i de ungdomsgrupper vi då var ledare i tillsammans): "Pg a ett strömavbrott ger Arken (restaurangen i samma hus som kyrkan jag jobbade i) bort 20 smörgåstårtor. Försten till kvarn"

Min kollega Markus hade en lista där han fyllde i en efter en som dök upp... och det var nog kring 10 pers. Roligaste var nog Elin och hennes mamma som kom, med andan i halsen, och frågade: "Finns det nån tårta kvar?" Till saken hör att Elins mamma just hade kommit hem från jobbet, trött och slut efter en lång arbetsdag... och hennes dotter Elin hade verkligen propsat på att de bara MÅSTE åka ut, just nu, och övningsköra...och det in till centrum (för att besöka Arken...) Tur att hennes mamma kunde le åt de hela när det gick upp för dem vilket datum det var.

April april din dumma sill....


Vilka är era bästa aprilskämtminnen (egna eller andras som ni minns)??




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar