måndag 14 april 2014

Pyssliga familjen

Idag har hela familjen pysslat. Eller, nja, inte riktigt hela ;-)...
Jag har pysslat på med att sätta in fotografier i färgglada ramar, som jag hoppas mycket snart också få upp på väggen. Bl a blir det en härligt färgglad tavelvägg nere i TV-hörnan. Det kommer bli en riktig färgklick. Storasyster hittade mammas minipärlor: "ÅHHH, får jag göra ett armband" frågade hon. Jag svarade: "Det där är vääldigt små pärlor". Jaha, och? För min lilla pysseltjej är det inga som helst problem. Hon är nog pyssligare än mig.
Så till min man. Han kom ner till gillestugan och sa: "Vilken härliga dag. Vi får pyssla på allihopa. Det är väl familjelycka".  Vet inte om jag skulle kalla det min man gjort idag för pyssel... men enligt honom var det ju det :-) Och jag är glad att han tar sig an lite större pysselprojekt. (Vi tog bort en portal mellan köket och vardagsrummet och öppnade upp helt. Nu, ett år senare, har lister, karmar å sånt kommit på plats)

Nu följer ett lite kort vardagligt bildspel från vår måndag:

På pysselbordet skymtar ni några av alla de färgglada ramar som ska upp på väggarna (och uppe på teaklinneskåpet ligger fortfarande de färgglada små svarvade hyllorna. Har lite svårt att bestämma mig var de ska få sitta....) Jaja, förhoppningsvis kommer de upp detta år i alla fall ;-)

Fotopyssel
Dukat för min födelsedag

Mamma - grattis på födelsedagen. E lekte födelsedagskalas och det var visst jag som fyllde år. Ja, det syns att hon vet va som jag gillar starkt. Yes - pooopcooorn! :-)

 Pillrigt så nanting... Men inga problem för en 4:a-åring

 Pyssel? ;-)


2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att hitta hit! Ett sånt där arkivskåp hade jag som barn och jag saknar det än idag. Det bästa som finns att trycka in teckningar, recept, foton, pyssel osv osv i. Jag önskar jag hade haft bloggar att läsa då jag ammade. Av mina fyra barn är den yngsta 13 så det är ett tag sen. :) Nu ska jag spana vidare i din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Va trevligt att du kikar in! Hihi, jo, det är en trevlig sysselsättning att besöka andras hem ;-) mitt i natten. Speciellt såna hem som ditt.
      Jag köpte det där arkivskåpet för en 100-lapp för ett halvårsen. Sen kände jag - suck, det blir ju för trångt. Förstår inte varför det är så lätt att fastna vid att alla möbler ska stå tryckta mot väggarna (det gjorde det först) men med lite ommöblering så rymdes ju detta fantastiska skåp alldeles utmärkt. Kommer fler bilder framöver på vår gillestuga där skåpet står. Har tänkt att hitta nån rolig tapet att tapetesera skåpdörrarna med. Ser att du har massa uuunderbara retrotapeter. Var har du fått tag på alla dem??

      Radera