måndag 7 april 2014

Färgglada hem och florin pysslar...

Som säkert många såg besökte jag en retromarknad igår (en stund i alla fall) med en massa ögongodis.
Jag la in en liten bildlänk från det blogginlägget igår på min favorit-facebook-grupp Färgglada hem och pyssel Den gruppen är sååå rolig att vara med i och har gett mig massor av inspiration! Full av färg och full av pysselidéer. Dessutom så är det så kul att man så snabbt får respons på sina inlägg och att det finns så många som tipsar och hjälper en med ex målarråd etc etc. För nån dag sen var jag inne på Happyhomes för att köpa en rulle av min favorittapet, och får svaret att den utgått. Blev så besviken. Då säger min man "Du kan väl göra ett inlägg på den där facebookgruppen du är med i..." (hihi, komiskt att det var han som sa det). Så, det gjorde jag också.

"Nån som har tapetrester av denna ljuvliga rosa tapet?? Eller vet hur jag på nåt sätt kan få tag i den???"




Snabbt får jag ett svar av Lisa som startade facebookgruppen (med nu över 6000 medlemmar):  De sålde nog resterna till en butik i backa. Madeleine Colourmad Bengtsson har inte ni rest rullarna i er butik?

Sen gör  Lisa Arvidsson  ett nytt inlägg: http://www.tapetgalleriet.com helena ring och fråga

Madeleine Colourmad Bengtsson skiver sen: vi köpte de sista, o jag har faktiskt köpt den enda o sista rullen som fanns med av just de rosa:). vill du köpa några meter så skicka ett pm till mig!

Haha, helt fantastiskt! Så, nu har jag och Madeleine skrivit till varandra och ....snart har jag 3 meter av denna ljuvliga tapet :-)

TACK!!!


Igår skrev en tjej på denna glädjefyllda facebookgrupp och undrade om hon kunde låna en av bilderna jag tagit från retromarknaden. "Ja gör det", svarade jag direkt. Sen förstod jag att hon som undrade var en av utställarna på marknaden, vars marknadsbord jag fotograferat. På bilden nedan ser man bla några vackra retrotygpåsar, börsar och tygsmycken. Det är Florins underbara retropyssel. Hon heter tydligen Lina Södeström, vilket gick upp för mig igår på Färggladahemfacebookgruppen :-) En oerhört kreativ norrlandstjej som gör mycket fint. Jag vill nu tipsa alla retroälskare att besöka hennes blogg: http://florinpysslar.blogspot.se/  (Hon har också en webbutik: http://byflorin.se)


Bilden jag själv tog igår


Lite smakprov från FLORIN
(bild från http://florinpysslar.blogspot.se) 

 
Söta börsar av FLORIN
(bild från http://florinpysslar.blogspot.se)




1 kommentar:

  1. Hej hej! Hur gick det med tapeten? Vad skulle du göra med den? Och har du gjort något än?? Nyfiken. Kram

    SvaraRadera