tisdag 15 april 2014

Det mest klassiska påskpysslet

Först den trevliga sysselsättningen blåsautäggetsinnehåll. Ja, passade perfekt för min 4a-åring, men inte för mig. Jag får ont öronen, eller käkarna... Jaja, hur som helst ont. Haha. Hon däremot tyckte det var roligt. Varsågod -blås på sa jag... och det gjorde hon verkligen. 4 ägg var alldeles för lite tyckte hon.

äggblåsning var visst skoj


... och  oj va hon blåste
Lycka var sen att få kleta på med massor av färg. Skönt att ha ett målarrum med fult betonggolv som det inte spelar nån helst roll om det kommer färgklet på och skönt att gen stor tvättho i närheten (tvättstugan ligger vägg i vägg med målarrummet (gamla pannrummet har blivit mitt och tjejens målarrum)

målarlycka

Visst blev de fina. Finare än om jag hade målat. 
Min söta dotter sa "Mamma, du kan få pyssla på med ditt pyssel". Och det gjorde jag också. Hann grundmåla. Snart ska hyllan få bli färgglad (såklart ;-)

målarlycka 2

Som sagt, skönt att ha ett målarrum. Väldigt fantastiskt helt enkelt

ett målarbord
(ni som älskar retro skulle nog bli ledsna om ni visste vad som fanns under pappen)

målarfärger

Och nu har såklart det klassiska påskpysslet hängts upp och lyser upp i vår hall, som du kanske såg i förra inlägget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar