söndag 6 april 2014

Oj, en retromarknad full av ögongodis

...och 1600 besökare hade det visst varit. Det fick jag höra kl 15:00 idag, när alla utställare och försäljare började packa ihop sina vackra retroting. Jag dök upp 30 min innan stängning på Retromarknaden i Skelleftehamn. Lillgrabben var hungrig och övriga familjemedlemmar ville sitta kvar i bilen och vänta på mig. Inte direkt upplagt för att i godan ro gå runt och titta och njuta av alla härliga färger och mönster.  Jaja, glad i alla fall att jag fick möjligheten att kika in. Fanns maaaassor av finfint.

Bjudar på några små glimtar:



 Retromarknaden i Skelleftehamn

Fanns dessutom fantastiskt mycke fina klänningar. Man skulle bara haft lite mer tid på sig, för jag hann bara prova 3 plagg (suck). Dessutom skulle man sett ut som barbi *skratt* (eller kanske inte ;-)
Alla dessa charmiga klänningar... Nog har vi svenskar blivit större sen 50-talet ;-)

 Turkos klänning (dagens turkosa ting)
som jag verkligen hade hoppats inte varit storlek 34...

Jag inser verkligen, efter detta lilla besök, att jag absolut inte är en retrofantast... Men, som jag tidigare skrivit, jag gillar såklart retroting och "smyckar ut" mitt hem med lite teakmöbler och loppisfynd här och var. 
På Rotan idag däremot fanns det måååånga retrofantaster, vars garderober säkerligen nästan bara består av kläder som ovan. Min garderob kanske har 3 retro-plagg... max . Fast, så sällan som jag köper kläder så börjar väl de plagg jag har snart räknas in i retroklädesgenren... *skratt*

 Välkommen åter...


Nu ska jag gå ut i solen och njuta av det som är gratis





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar