lördag 1 mars 2014

En "liten" dagsutflykt (t/r 14 mil)

Vilken toppendag och det är absolut ingen överdrift:
Den har bl a innehållit lunch på Viltboa med goa :-) vänner, en stunds strosande på Lycksele marknad, kakbuffé på St.Mikaelsgården, loppisfynd och sist, men absolut inte minst – en helt fantastiskt god middag på den bästa ”restaurang” jag vet – restaurang Svärmor.

Festdukat på Restaurang Svärmor
 Tjälknäl, rotsaksgratäng och en senapssås


Det blev en snabb promenad genom Lycksele marknads 170 knallar. The same as usual: Godisremmar, virkade mössor och sockar, svarta T-shirts med gräsliga tryck, doften av munkar, och så fryspåsar såklart... och lite annat smått och gott som man egentligen inte är särsklilt intresserad av att köpa annars. För oss blev det godis till storasyster (det är ju trots allt lördig) och laktrisremmar till Svärmor (hon hade lagt in en beställning ;-) Det bästa med Lycksele marknad var våra Souvas som vi käkade på Viltboa (de var dock alldeles för små) och att där få träffa min gamla studentvän från Uppsalatiden och hans fina familj. Sen måste jag bara nämna att jag dessutom fått äta kakor i massor idag, då vi valde att gå till st.Mikaelsgården som både hade loppis och KAKBUFFÉ. Mums – säger jag bara. Där hade jag dessutom turen att få träffa ytterligare en gammal studiekamrat. Vilken lyckträff.

en Souvas på Viltboa med goa
vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar