söndag 2 mars 2014

Sällskapsspel...

Morgonstund har guld i mund

Denna dag har redan varit fylld av skratt och solskensstunder. Jag vaknade klockan 8:00, för då vaknade båda barnen. Storasyster kom och kröp ner bredvid lilleman och pussade nästan ihjäl honom. Sen började hon leta spel bland Farmors alla sparade leksaker. Hon hittade ett väldigt trevligt "skjutagrodorspel" som vi deltog i allihopa. Inget går att jämföra med ett barns härliga ärliga skratt. Jag vet inte hur många skratt hon fyrade av under denna dag - men måååånga blev det.
Jag fick fler av dessa underbara skratt när bl a jag och hon lite senare tolkade med bobben efter Farmor och Farfars gamla skoter  Då blev även jag ett barn på nytt och skrattade minst lika mycket själv (fast efteråt när det värkte lite här och var kände jag att; nä, Helena, du är inget barn ;-)

Vår underbara 4-åring får introducera temat "Glädjespridare". Tycker jag passar alldeles utomordentligt bra. Jag tror nämligen att 4-åringar i det stora hela är bland de bästa förebilderna i detta att vara livsnjutare. Jag läste nånstans att en 4-åring kan fyra av upp till 400 skratt per dag, medan vi vuxna kanske bara lyckas med 10-20.



1 kommentar:

  1. Vist är det jobbigt när man kroppen visar tecken på att bli äldre än man själv är...

    SvaraRadera