tisdag 25 mars 2014

Här är mitt kylskåp


Lycka är ett välfyllt kylskåp...

och idag var lyckan extra stor, då jag lyckades (utan stress) att storhandla själv med båda barnen *skratt*.
(Ja, det är faktiskt första gången sen Aron föddes som jag far och handlar med båda två). Dessutom var det extrapris på sparris - muuums. :-)

Jag har, enda sen jag flyttade till en egen lya, prioriterat att lägga mina pengar på god mat... framför att ex lägga dem på TV- och tidningskostnader, kläder, inredning, skor etc. De som känner mig från Uppsalatiden vet detta extra väl, då jag ofta bjöd hem på mat och lagade den tillsammans med mina härliga vänner. Trångt blev det... både att rymmas att laga maten (i mitt kokskåp *skratt*) och att rymma maten i mitt lilla lilla kylskåp. Men det gick. Och oooh så trevligt vi hade det. Och pengarna räckte till många trevliga middagar dessa 3 studieår, trots att jag inte tog något studielån ;-) (....var bra att jobba ett år innan studenttiden)

Att laga mat, bjuda på mat och såklart äta god mat har jag fortsatt att tycka om. Det är klart - det blir en hel del blodpudding och korv & makaroner också, som småbarnsförälder, men då och då tycker jag det är skoj att testa något nytt recept.


Lycka är också en glass i uterummet...

....men nån höll på att äta upp min. 
P.S. Det är alltså inte jag som tagit "reklam-tuggan" på min goda sandwich.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar