torsdag 29 januari 2015

Färgglatt decoupagepyssel

I veckan har det slitit i pysseltarmen, men samtidigt har jag inte haft så mycket ork eller tålamod att sätta igång med något som tar mycket tid i anspråk. Jag ville pyssla på med något enkelt. något som går att sitta och dola på med på förmiddan när lilleman leker förnöjsamt bredvid mig och som samtidigt hinner bli klart- så jag tog åter igen fram några färgglada servetter och lite garn! 

Decoupagepyssel 1 - färgglad galge




Ett enkelt pyssel över en kopp thé.... hmm vad gör pollypåsen där en helt vanlig vardag ;-)

Decoupagepyssel 2 - färgglad konservburk
Vår dotter älskar att sitta och rita, vilket är trevligt, men jag har inte uppskattat hon sprider ut sina pennor över hela vardagsrumsbordet - för att få bra överblick över färgerna - varenda gång hon ska rita. Jag tror att denna stora konservburk kan hjälpa henne att både få överblick och åtminstone lite bättre ordning.
Idag hittade jag pennorna på pianot där jag egentligen inte vill att hennes saker ska stå...men detta blev ju dekorativt!

När jag nu ändå var igång så fick det även bli en turkos servetthållare. Tja, det var i själva verket en kaffefiltershållare - och  vad ska vi med en sån till vi som inte ens dricker kaffe Lite liten för servetter, men he funka.

Decoupagepyssel 3 - färgglad servetthållare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar