onsdag 26 november 2014

Utflyktsdag, äntligen sol och syskonkärlek

Idag vaknade jag klockan 7:30 utan att ha behövt väckas en enda gång på en hel natt! Wow, vilken lycka! Dessutom blev lyckan ännu större när jag senare upptäcker att denna novemberdag bjöd på sol. Åh vad jag har längtat efter solen!!! November är verkligen en tung månad och extra tung när det inte kommer någon snö som lyser upp litegrann i alla fall.

Jag tog en långpromenad efter att ha lämnat dottern på dagis och gick bl a ner till båthamnen.
Lyckades nog fånga lite av lyckan på bild (glad att jag hade mobilen i fickan.)



Efter denna härliga förmiddagspromenad blev det en utflyktsdag för mig, barnen, min vän Roya och hennes dotter. Vi åkte in till schtaan och började med ett besök på PMU second hand, där jag bl a köpte denna vintriga ugnsform:


Den borde passa in i vårt hem ;-)
Vi velade sen kring frågan vilken affär vi skulle åka till härnäst, men det blev ingen affär vilket jag i efterhand är väldigt glad över. Dottern kom med ett mycket bättre förslag: "Jag vill åka till ett museum".

Så vi åkte till Skellefteå museum och det var riktigt roligt. Och extra uppskattat av Roya och hennes dotter som aldrig hade varit där tidigare.


Hemma blev det bus och lek och storasyster hade så roligt med lillebror att hon inte ens ville se barntv klockan 18 (vilket hör till ovanligheten). Det var mysigt att stå i köket och höra hur hon lekte med honom. Mindre mysigt var det dock när jag upptäckte att hon satt honom i soffan och tyckte han satt bra där. Hjärtat i halsgropen än en gång. Hon älskar verkligen sin lillebror, men har lite svårt att alltid visa sin kärlek på ett sätt som inte gör att lillebror får ont nånstans.


I det stora hela så var båda barnen ikväll väldigt glada och förnöjsamma och det blev en mysig avslutning på en härlig dag!





 Tack gode Gud för livet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar