söndag 9 november 2014

Barnkalas och sockersött pyssel

Igår hade dottern sitt allra första kompis-barnkalas. Så, det var en stor dag för både henne och hennes föräldrar.
Efter Es egna önskemål blev det chokladbollar & cupcakes som vi hjälptes åt att göra tillsammans. Dessutom hade hon önskat prinsesstårta. Och prinsesstårta det blev!
Inspirerad av min vän Roya köpte jag en docka på röda korset för 5 kr, och ett marsipanlock plus lite strössel på konsum. Jag gjorde sen lite kristyr som E fick dekorera med. Och detta blev resultatet:

Prinsesstårta
Jag måste erkänna att jag tyckte att det var minst lika roligt att få ordna dotterns barnkalas som E tyckte det var att få ha ett eget barnkalas :-). Pyssel, lek och färgglädje!

Musikunderhållning
Lilleman passade på att spela en liten grattistruddilutt på pianot, något som alla barn tyckte var väldigt mysigt (ett tag i alla fall)


Efter sockerchocken blev det lekar i gillestugan: knorren på grisen, hela havet stormar, gömma nyckel och myran under lövet. Skönt att ha ett stort rum för lek (och att det inte var fler än sju barn ;-).
Kalaset avslutades med höjdpunkten (enligt min dotter): Fiskdamm! Och dagen avslutades med lördagsmys i TV-soffan! Gissa vilken film det blev (dotterns val) ;-)

 
Idag är det söndag och vi har firat Farsdag. Hur vi gjorde det, tja det kanske blir ett nytt inlägg, men det ska jag inte göra ikväll. Nu ska jag ringa till min egen far och gratta honom!

Välkommen åter!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar