torsdag 20 november 2014

Uppehållstillstånd och novembermys


Det har visst gått en vecka sen sist jag skrev ett blogginlägg. Som ni säkert upptäckt så är jag ena veckan full av inspiration och har massor av idéer, projekt och skaparlust, för att sen helt gå ner på sparlåga. De veckor då jag går på sparlåga så mår jag bra men är allmänt seg. Ligger mest i soffan och slöar för att senare mot middagstid piggna till och laga nån god middag.  Just denna mörka månad, då solen nästan aldrig tittar fram, är det nog många som känner igen sig i detta att gå på sparlåga.

I tisdags fick jag dock ny stor dos av energi då en vän till mig hörde av sig och berättade att hennes familj fått uppehållstillstånd. Wow!  De har väntat, och levt i en oerhört jobbig ovisshet, i så många många år och nu äntligen fick de det fantastiska glädjebeskedet. Åh vad jag gläds med dem.
Igår tog jag med mig min kära vän på en liten utflykt till Nordanå där vi strosade längs älven och åt lunch tillsammans på Nordanågården. En mysig dag och ett dag att fira. Och det kommer fler tillfällen framöver för fest, för vilket glädjeämne.

Idag är det torsdag. Jag har mest legat i soffan, lyssnat på musik och egentligen inte gjort så mycket alls fram tills det att det var dags för matlagning. Idag blev det en god thaiwok som jag fick glädjen att bjuda familjen och fyra middagsgäster på.

Nu börjar en trevlig och god kväll lida mot sitt slut och det gör också detta blogginlägg. Jag vill avsluta med ett liten vardagsglimt/mellistips så här i novembermörkret:
Ta en stor (obs viktigt - för annars ryms inte mackan) kopp (helst turkos för då blir man gladare) och fyll den med varm mjölk och chokladpulver. Ta sen din husmans, doppa och njut! Mums


Hmm, får se, vilken dag har vi imorrn? Fredag ja! Men så bra, då passar det ju alldeles utmärkt med en till mysdag.

På återseende!

1 kommentar:

  1. Så fantastiskt skönt för Roya att få besked och få stanna. Krama henne från mig.

    SvaraRadera