tisdag 28 oktober 2014

Solens strålar och turkosa kulörer

Har haft flera supersociala dagar och dessutom har internet legat nere, men nu vill jag få skriva av mig lite här på min blogg.

Igår fick jag en härlig dag på många sätt. Solen lyste och det var varmt och skönt ute. Jag och barnen tog en lugn förmiddag hemma och passade dessutom på att njuta av att kunna äta lunch i uterummet. Ljuvligt!


Efter lunchen begav vi oss till stan. Först blev det ett besök på PMU second hand. Det blev dock ett ovanligt kort besök då det var alldeles för mycket folk (tänkte inte på att det är höstlov). Tycker inte om att behöva trängas på en affär, så vi åkte därför snabbt vidare och parkerade vid Museumet för att besöka Nordanås lekpark, titta på fåglarna och fika.



Jag och E hade båda sett fram emot att få fika på café idag, men det var visst stängt inne på Nordanå på måndagar vilket blev en stor besvikelse (för stunden). Men i efterhand var det nästan bra för då fick jag glädjen att upptäcka ett nytt (för mig i alla fall) café - Society. Gott hembakt fika, fint och väldigt barnvänligt.



Fina akryl-tavlor prydde väggarna
Det var ett café jag trivdes i. Kan det ha varit färgkoderna som gjorde det extra trivsamt mån tro ;-)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar