lördag 18 oktober 2014

Decoupage färgkladd och målarglädje

Tycker verkligen om vår gillestuga och det stora konferensbordet som vi fått. Det passar perfekt där!

Igår blev det återigen pysselttid  där. Det blev måleri i massor. Dock lite väl kladdigt ett tag... så jag kände att nu är det verkligen hög tid att städa upp i pannrummet så att jag kan slappna av lite mer och inte oro mig för att den ljusa heltäckningsmattan (skratt - inte vi som la in den) ska bli gul och blå av akrylfärg.

Kul är det i alla fall att måla, både för barn och vuxna (med barnasinnet kvar)

Pysselbord - i rätt storlek!

Målarglädje och färgkladd

Ommålade kakfat
Jag passade på att slutföra några av mina små målarprojekt i veckan. Två träfärgade kakfat har blviit lite färggladare och jag blir nu gladare av att se på dem.

Decoupage på ett målat kakfat
Man behöver inte vara duktig på att måla för att göra ett fint kakfat. En servett och lite lim och så har man fått sig ett superfint färgglatt kakfat.

Decoupagelim (lim och lack i ett) heter det jag använt här. Det går bra att använda andra lim också, ex tapetklister eller trälim utblandat med vatten, men då behöver man ju ett lack också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar