onsdag 25 juni 2014

Rofyllt färgglatt sovrum

Det är morgon och fortfarande alldeles tyst och lugnt i huset. Jag har varit vaken sen 06:30, då lilleman vaknade, men nu sover han sött igen i spjälsängen. Jag passade på att bädda sängen (för ovanlighets skull) och fota lite ;-)

Sovrummet före
För en kort tid sen så såg sovrummet ut som ovan. Mysigt, men det kändes som att det saknades något. Funderade dessutom på om vår enkla hemgjorda sänggavel (playwoodskiva + madrass + tyg) verkligen passade mot vår nya sovrumsvägg....
Men med lite färgglada tavlor, charmigt tyg fyndat på secondhand i vår, och söta teaksänghyllor...
så känns det nu mycket bättre.

Tack för inspirationen facebookvänner för inspirationen! :-)

Färgglatt sovrum
Läckert retrotyg, fyndat på secondhandbutiken här i byn.
Grönt skönt sovrum.
Tänkte sen att sovrumsstolen (som husets förra ägare hade lämnat kvar) ska få kläs i samma tyg som köksgardinerna och målas i samma turkosa färg som jag målat ramen på sänghyllan med. Det blir en härlig färgklick. Ska bara hitta tiden, men nån dag i sommar ska jag väl lyckas med det målarprojektet (har i och för sig många andra *skratt*) Och om sommaren fortsätter som den har börjat här i juni.... ja, då blir det nog ännu enklare att finna en passande målardag. ;-)

Söt retro sovrumslampa
 Fyndade två söta sovrumslampor på en loppis i Domsjö/Övik för två somrar sen.


Trevligt att äntligen få upp några bröllopsfoton i sovrummet. Och jag visar stolt upp dem ;-).
Sååå vacker som på min bröllopsdag kommer jag nog aldrig vara igen. Skulle gärna stolt visa upp min man också, så stilig som han är, men han vill inte vara med på bild... på min blogg alltså.

1 kommentar: