söndag 29 juni 2014

Färgklickar sommartider och den där märkliga gillaknappen..

Färgglad hallbänk

Jaa, vad har egentligen hänt sen sist? Ja, alltså sedan jag sist bloggade. Väldigt mycket på väldigt kort tid.

Här följer ett litet potpurri av bilder:


I torsdags skulle min man hämta en sak som hans far fyndat på blocket. Jag och barnen följde också med. Det resulterade i att vi gjorde Burträsk. Blev en riktigt trevligt dag. Jag tror det är lätt hänt att man glömmer bort att turista på "hemmaplan".


 Kikade bl a in i Burträsk nyöppnade saluhall. Bra initativ, men hallen... var mindre än jag hade föreställt mig ;-) Kanske världens minsta saluhall? Besökte också ett litet större ställe, ett "måste" som turist i Burträsk :-)

Västerbottens ost besökscenter.
Sen har det blivit lite inrednings och utrednings ;-) -projekt också. Lekaffären har fått sig ett färggrant tak och hallen har fått sig en riktig färgklick.
Hallbänken som jag köpte i Lycksele på PMU second hand hade ganska nötta ben, så jag passade på att liva upp bänken litegrann. Det blev lite turkosare :-), eller inte bara lite i och med at sitsen också fick ett nytt tyg. Sen använde jag samma omslagspapper som retrostegpallen jag tidigare piffat upp. Gillar verkligen det pappret! Underbart färgglatt! Och passade bra till bänkens ben och hallens kroklist :-)



Fint omslagspapper
Färggladare hall
Så där ja, lite färggladare. Och jag blir i alla fall personligen gladare numera när jag kliver in i vår hall.

Sen har jag firat min mans födelsedag. Det blev ingen frukost på sängen, vilket han först blev lite besviken på, men vid närmare eftertanke så insåg han att sovmorgon + paket och nybakta scones (frunch 11:00) i uterummet bättre.
Sommartider HEJ HEJ, sommartider... ;-)



Det blev sen tårta till middag (17:00) och grillat till kvällsfika (20:00)

Ja och förutom detta så blev det även ett litet stadsfestbesök med karusellåk för vår glada tjej. Ja, alltså hon var glad de två åk hon fick göra, men betydligt mindre glad när hon sen inte fick åka mer. Och idag, en fantastiskt trevlig 10-årsjubileumsbröllopsträdgårdsfest - ett roligt uppskattat initativ! God mat, trevligt sällskap, fin andaktsstund, uuunderbart väder och en massa barn som underhöll varandra så att vi vuxna fick sitta och prata. Gillat!

Förresten, på tal om att gilla saker. Skulle redigare lite här på bloggen, fixa lite i designen (igen ;-) och tog visst då bort gilla-knappen helt och hållet. Har inte fixat till det, än.... men har börjat fundera på om jag egentligen vill ha tillbaka den??? Den där gilla-knappen: en god grundtanke, bra att vi blir bättre på att uppmuntra varandra... men är den egentligen så bra? Jag har sett så många, både unga och vuxna, sitta och nästan maniskt kolla efter hur många likes man fått på sin ex nyupplagda selfie. Här kan man verkligen börja tala om fåfäng strävan.

Jaa ni, jag funderar lite väl mycket ibland, men det skulle va kul att höra vad ni tycker om gillaknappen. 

Gillar ni gillaknappen? ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar