måndag 23 juni 2014

Ack är det redan här så skönt

Jag tittar ut genom stugfönstret och ser hur det återigen börjat regna. Ställer mig på bron och ropar åt barnen att komma in och ta på sig regnkläder. Till svar får jag detta: "Det regnar inte! Det haglar!"


Det har varit lite kallare än önskat denna midsommarhelg. Tydligen kallaste midsommarn på 100 år, som min Farfar visst hade snappat upp från någon nyhetskanal. Helgen som sådan har, trots vädret, varit ljuvlig.

Och efter regn kommer ju solsken och då uppskattar man ju solen extra mycket.

Här följer några härliga bilder från gårdagskvällen, plus vår resa genom Sverige i maj


Min pyssliga dotter satt på bryggan och trädde näckrosblad på tråd :-)
Lillarmsjö 22 juni

I denna ljuva sommartid gå ut, min själ, och gläd dig vid den store Gudens gåvor.
Se hur i prydning jorden står, se hur för dig och mig hon får så underbara håvor


Strömsbruk 14 maj


Uppsala 16-17 maj
Jönköping 20-21 maj

Eklanda 23 maj
Göteborg 25 maj
Lysekil 28 maj
Rottneros 30 maj
Johannisholm 30 maj

Ack är det redan här så skönt 

på denna jord, så härligt grönt
hur skall det då ej bliva
i himmelen där Gud berett
vad ingen här i världen sett
och ord ej kan beskriva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar