tisdag 30 september 2014

Små enkla utflykter och ett bröllop

Igår gjorde vi en utflykt till Skellefteå utan några direkta planer egentligen förutom att handla lite blommor.

Det blev ett besök på Röda korset, kurragömmalek bland klädstånd, en ny mössa till mig (tankspridd som jag är så behövs det en ny sådan varje höst), en onyttig men uppskattad middag på Frasse och en hel del rulltrapps-åk (inte att förglömma ;-)

Inspiration genom fönstershopping
Jag fick även lite pyssel- och blogginspiration. Jag har inte haft så mycket av den varan de senaste två månaderna av förklarliga skäl.
Hur ofta jag nu kommer att kunna blogga framöver, när bl a lilleman lärt sig krypa och stoppar allt han hittar på i munnen och när det alltid ligger småjox på golvet, eftersom småjox är roligaste som finns enligt min ...jja, det vet jag ej svaret på. Fast förhoppningsvis blir det ändå oftare än varannan vecka.

Som ni nog har förstått så har i alla fall just de senaste två månaderna inneburit väldigt mycke trötthet och extra påfrestningar. Nu mår vi alla mycket bättre.

Här följer några små glimtar från de senaste två veckorna

Mer bärplockning och nu är även...

....lite aroniamarmelad kokad!
Bären har en viss strävhet som jag tror nog många inte riktigt gillar, men jag blev förälskad i denna marmelad. Den är riktigt begärlig. Kanske blev den extra god för att jag kokade den tillsammans med en hel vanligstång, tre kanelstänger och stjärnanis.Mums
Inflyttningspresent till brorsan med familj

Det är alltid lite extra roligt att få ge bort något man gjort själv i present. Denna bricka blev fylld av äppelsaft, äppelmarmelad, torkade äppelringar, blåbärssylt, lingonsylt och aroniamarmelad och lite annat gott. Obs: Allt med äpple i sig har min man gjort + lingonsylten, så jag stod bara för blåbärssylten och aroniamarmeladen.  Hans terapi under sjukdomstiden verkar ha varit att besöka husmorsskolans hemsida ;-)


Besök på djuraffär
Att få åka och titta på djur med barnen är alltid trevligt. Att gå in i en djuraffär är en trevlig aktivitet tillsammans. När barnen är glada är jag glad.


Mamma, kan vi spela kula?
E tog fram min gamla kulpåse och så spelade vi kula i uterummet. Roligt! Det är också härligt att kunna njuta av solens strålar i T-shirt trots att det utomhus bara är några grader "varmt" numera och vindarna blåser kallt.

Bus och städning

I helgen blev det bröllop utanför Övik! Väldigt trevligt att vi kunde åka. Det var ju osäkert om vi skulle kunna åka ända till Övik tillsammans, men min mans rygg har bara blivit bättre och bättre och det är vi såklart oerhört tacksamma över båda två.

Lyckan ler


Idag är det tisdag och en lugn dag hemma. Dottern leker av sig på förskolan och lilleman har sovit ovanligt bra här under dagen. Jag passar på att göra ett blogginlägg.

Ikväll blir det surströmming hos grannarna. Gott! Dottern säger att hon äääälskar surströmming, men jag känner mig skeptisk till sanningen i det uttalandet.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar