torsdag 8 maj 2014

Äntligen kreativ kväll

Så har en härlig kreativ kväll börjat lida mot sitt slut. Kanske att jag tar tag i penseln och målar ett varv, på nåt av alla mina målarprojek,t innan jag kojsar.... men just nu känner jag mig ganska nöjd. Ett varmt tack till mina pysselvänner :-)

Ikväll har det gjorts lampskärmar och personliga tröjor, scrappats och decoupagats (roliga ord ;-) Och här kommer ett litet bildspel från denna härliga kreativa kväll.

Tänk så mycket roligt man exempelvis kan göra med ett par servetter:


En av oss passade på att designa egna personliga Zumbatröjor.Denna tjej startade för en kort tid sen egen gratis Zumbaträning på onsdagskvällarna här i samhället. Två inspirerande initiativ:


En annan tjej i gruppen (som gjort tavlan ovan) bjuder, förutom på mycket glädje, ofta på fina servetter, vykort och dyl som hon tagit med och delar ut till oss andra. Ikväll bjöd hon dessutom på återbruksinspiration, då hon tagit med denna förtjusande uggla hon köpt från VIVA resurs (Umeå kommun)


Sen har vi också en tjej i gruppen som ääälskar att scrappa (scrapbooking). Och hon kan verkligen sin sak.
Besök gärna hennes egen blogg (http://vitatulpanen.wordpress.com) så förstår ni  vad jag menar. Låt er  inspireras och faschineras. Ikväll, nere i vår turkosa gillestuga, pysslade hon på med detta "lilla" ;-) projekt. Ett väldigt personligt album med fotografier från henne och hennes mans Londonresa:


Själv då? Ja, förutom att amma och fixa fika så passade jag på att chocka ;-) mina pysselvänner med att pyssla utan ett enda litet inslag av turkost. Men, det kanske som sagt blir en sväng till målarrummet efter detta blogginlägg (men de ser ju inte dom ;-)

Det blev ett enkelt återvinningsprojekt. Ett par petflaskor och lite garn ... och vips kan man göra sig ett par fina lampor. Min man fick stå för den avancerade delen ;-) av pysslandet:



Jag tror nog att jag har fått inspirera och väckt lite skaparlust bland en och annan läsare ikväll, eller?


Ojoj, är redan klockan halv elva. Jaja, nåt mer hinner jag nog med.... dagen är ju inte slut än ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar