torsdag 13 november 2014

Redan adventsmys

Efter jag hämtat dottern på förskolan igår tog vi en promenad till bibblan där personalen bjöd på adventsfika och boktips. Det var mysigt och jag blev väldigt sugen på att läsa flera av böckerna, t ex "Julfritt" av John Grisam, och Skelleftehamnkvinnan Elinor Fredrikssons bok "Den gudomlige Gudrun". Och dessutom upptäckte jag att de hade beställt in boken om Elise Lindqvist "Ängeln på malmskillnadsgatan" (se detta blogginlägg i glädjespridarrummet) som jag såklart väldigt gärna vill läsa.

Hmm, men när hade jag tänkt att jag skulle hinna läsa böcker? Jaja, vem vet, kanske till jul...hemma hos mor och far ;-)
Adventskaffe på bibblan
Boktips av A
Undrar förresten om det var ett bra boktips som lilleman gav mig? Nån som läst Michael Nyqvist bok "Dansa för oss?"


November kan synas grå och trist, men även den har sina ljusglimtar! Och nu har det ju dessutom kommit snö som lyser upp

Ikväll blir det Kreativ kväll i gillestugan. Ska bli kul! Undrar om jag kommer måla om nåt i turkost, eller om jag faktiskt kommer va lite kreativ denna kväll :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar