tisdag 27 september 2016

Fler utflykter med barnen


Jag älskar att göra utflykter med mina barn. Tyvärr tycker jag att utbudet av familjevänliga aktiviteter i Skellefteå kommun är alldeles för knapert, men alltid går det hitta på nåt att roa sig med.
Fredagens utflykt blev till Skellefte museum. Just nu har de visst cykelutställning. Det tog väl ungefär 5 min och sen var vi nöjda med den titten, så då blev det utelek i Nordanås lekpark

Tror dock att vi är allt får många som underskattar det absolut närmsta utflyktsmål vi har: Naturen! Ut och njut, packa fikaväskan och he dig ut.




På tal om skogen. Idag har jag varit med på en scoutkväll tillsammans med 20 barn. Vi satt vid elden och jag höll först en liten andakt, sen blev det lek; "catch the flag" och "mörkerkurregömma". För mörkt blev det verkligen när klockan hade blivit sju på kvällen. Lyckad kväll!


Avslutar med en skön inomhusbild; dottern spelar ett bowlingspel och påhejas av lillebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar